welkom

op de ontdekkingsreis van kleur!

follow our awesomeness
  • Geen producten in je winkelmand.
sidearea-image sidearea-image
naar boven
Image Alt

FAQ

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen op de website van BeauNoir is heel eenvoudig. Nadat u van uw favoriete artikel de maat en het kleur heeft geselecteerd, klikt u op de knop ‘in winkelmand’. Zodra uw winkelmandje compleet is, selecteert u een levermethode en een betaalmethode. Nadat de betaling via de beveiligde betalingswebsite is aanvaard, ontvangt u een e-mail ter bevestiging van uw bestelling. U krijgt opnieuw een e-mail van ons zodra uw bestelling is verstuurd.

Per product staat de prijs vermeld inclusief 21% BTW, exclusief verzendingskosten. De verzendingskosten worden bij het afrekenen aangegeven.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het beheer van uw bestelling, de dienst na verkoop en om u informatie over BeauNoir op te sturen. Wij geven uw gegevens in geen geval aan derden. Voor meer informatie kan u ons ‘Privacy- & Cookiebeleid’ raadplegen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kan u een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor kiest u ‘wachtwoord vergeten’ onder het tabje ‘mijn account’. U ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

Hoe kan ik weten of een bepaald product beschikbaar is in één van de verkooppunten?

Helaas hebben wij geen zicht op de actuele voorraden bij de verkooppunten. Dit omdat een artikel op elk moment door een klant kan aangekocht worden.

Als u wil weten of een bepaald artikel beschikbaar is in een specifiek verkooppunt, dan kan u rechtstreeks contact opnemen met de winkel in kwestie. U vindt alle adressen en telefoonnummers op de ‘Verkooppunten’-pagina.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling geplaatst is?

Zodra uw bestelling geplaatst is en uw betaling bevestigd, ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw bestelling. U ontvangt een volgende e-mail zodra uw pakket verzonden is.

In welke landen kan ik online bestellingen plaatsen?

Momenteel verzenden wij enkel binnen de EU. Indien u zich buiten de EU bevindt en een aankoop wenst te verrichten op onze website, kan dit enkel op eigen initiatief met het gebruik van een onafhankelijke leveringsdienst. Er zijn een aantal mogelijkheden (afhankelijk van uw locatie) die een goede alternatieve oplossing bieden in wereldwijde levering.

Hoe kan ik een kortingbon gebruiken?

Indien u een kortingsbon heeft ontvangen, kan u deze invoeren op het moment van de bevestiging van uw bestelling, in het vakje ‘kortingsbon toepassen’. De korting waar u recht op heeft, zal dan onmiddellijk worden verrekend.

Zijn er promoties of solden in deze webshop?

U vindt in deze webshop dezelfde promoties en solden die gelden in de verkooppunten. Opgelet, promotieperiodes kunnen wel verschillen van land tot land.

Betalen

Hoe kan ik betalen op deze site?

Om uw aankopen op deze site te betalen heeft u keuze uit de volgende betaalmiddelen:

  • Kredietkaarten: Visa en Mastercard
  • Debetkaarten: Bancontact/Mister Cash
  • Direct banking: iDEAL (voor de Nederlandse klanten)
  • PayPal

Zijn mijn betalingen beveiligd?

Voor de beveiliging van uw betalingen werken wij samen met Mollie. Het beveiligingssysteem dat door Mollie gebruikt wordt is één van de meest betrouwbare en beveiligde ter wereld. BeauNoir heeft geen toegang tot de confidentiële betalingsgegevens van onze klanten en slaat deze ook niet op.

Wat als mijn betaling geweigerd wordt?

De weigering van een betaling kan uitsluitend gebeuren door uw bank, BeauNoir komt hier niet in tussen. Afhankelijk van de betaalmethode die u gekozen heeft, krijgt u ook een reden voor de weigering. U kan vervolgens contact opnemen met uw bank of een andere betaalmethode kiezen.

Uw bestelling wordt pas verwerkt zodra uw betaling bevestigd is.

Leveringen

Hoe worden mijn aankopen geleverd?

De levering van uw bestelling gebeurt via Bpost op een adres naar keuze of in een Bpost afhaalpunt naar keuze.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij bieden gratis verzending aan binnen België vanaf een bestelling boven de € 150. Voor andere bestellingen gelden de volgende tarieven:

België

Bpost@home: € 7,00
Bpost@afhaalpunt: € 6,00

Nederland

Bpost@home: € 11,00

Frankrijk

Bpost@home: € 15,00

Luxemburg

Bpost@home: € 12,00

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben op het moment van levering?

BeauNoir werkt met Bpost om de best mogelijke verzendservice te bieden.

Leveringen via Bpost@home worden aangeboden op werkdagen. Indien u niet aanwezig bent op het door u gekozen leveringsadres, zal het pakket in één van de Bpost afhaalpunten in uw buurt ter beschikking gesteld worden voor afhaling. U krijgt vervolgens 14 dagen de tijd om het pakket op te halen, daarna wordt het terug naar BeauNoir gestuurd. Wij zullen dan contact met u opnemen om opnieuw de levering van uw bestelling te regelen. Bijkomende kosten kunnen van toepassing zijn.

Heeft u gekozen voor levering in één van de Bpost afhaalpunten? Neem de e-mail mee die u heeft ontvangen van Bpost, waarop een unieke barcode staat vermeld. U krijgt 14 dagen tijd om het pakket op te halen, daarna wordt het terug naar BeauNoir gestuurd. Wij zullen dan contact met u opnemen om opnieuw de levering van uw bestelling te regelen. Bijkomende kosten kunnen van toepassing zijn.

! OPGELET ! Deze regels gelden enkel voor pakjes die in België geleverd worden. Voor pakjes die in het buitenland geleverd worden, gelden de regels van de internationale partners.

 

Hoe word ik op de hoogte gebracht van de levering van mijn bestelling?

Zodra wij uw pakket verzenden, ontvangt u een e-mail met daarin een tracking code om uw pakket te kunnen volgen.

Retourneren

Aan welke voorwaarden moet een product voldoen opdat ik het terug kan sturen?

  • In nieuwe toestand
  • In zijn oorspronkelijke verpakking
  • Niet gebruikt of gewassen
  • Verpakt in een voldoende stevige en neutrale doos, zodat het product onbeschadigd bij ons aankomt

Heb je een product beschadigd ontvangen? Neem dan meteen contact op met ons.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Als u een bestelling wenst te retourneren, stuurt u een e-mail naar info@beaunoir.be met vermelding van bestelnummer, besteldatum, leveringsadres, producten (inclusief naam, kleur en maat van elk product) die u wenst te retourneren en de hoeveelheid.

U krijgt dan een retourformulier dat u dient in te vullen en af te drukken. Dit retourformulier dient u toe te voegen aan het pakket dat u terugstuurt.

De volledige retourprocedure vind u terug op de retourneren-pagina.

Hoeveel tijd heb ik om een bestelling te retourneren?

U kan een bestelling retourneren tot 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Wanneer u een retour hebt aangevraagd via e-mail, dient uw teruggestuurde pakje ons binnen de 7 dagen te bereiken.

Hoeveel kost het om een bestelling te retourneren?

De kosten en risico’s verbonden aan de retourverzending vallen ten laste van de klant. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de verzendingsmaatschappij waarmee u het pakket wenst te retourneren. U kan zelf de verzendingsmethode kiezen maar wij raden u aan te opteren voor een verzending met tracering aangezien u verantwoordelijk bent voor het retourpakket totdat het ons hoofdkantoor bereikt.

BeauNoir
Gentsestraat 102
9300 Aalst
België

Krijg ik mijn geld terug als ik een bestelling terugstuur?

Indien het product dat u terugstuurt voldoet aan alle voorwaarden (in nieuwe staat, originele verpakking, niet gebruikt of gewassen, …) zal u de aankoopprijs van het teruggestuurde product terugbetaald krijgen binnen de 14 dagen. Enkel het werkelijke bedrag wordt terugbetaald. U ontvangt dan een creditnota van BeauNoir.

Krijg ik de verzendkosten terug als ik een bestelling terugstuur?

Verzendkosten worden enkel terugbetaald indien u een ander product ontving dan het bestelde product of als het product beschadigd aankwam.

Kan ik een product ruilen?

Wanneer u een product wenst te ruilen voor een ander product, een andere maat of kleur, dient u het oorspronkelijk bestelde product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen voor het product dat u in de plaats wenst.

Als het geretourneerde product voldoet aan de voorwaarden, dan storten wij uw betaling terug en ontvangt u een creditnota.

Klachten en vragen

Hoe contacteer ik de klantendienst van BeauNoir?

De klantendienst van BeauNoir is bereikbaar via het contactformulier. Wij behandelen uw vagen tijdens onze kantooruren. Wij doen ons uiterste best al uw vragen binnen de 24 uur te beantwoorden.

Wat gebeurt er als ik een verkeerd product ontvang?

Wij behandelen onze verzendingen met de grootste zorg, maar soms kan er toch iets mislopen. Als u een product ontvangt dat niet overeenkomt met wat u besteld heeft, kan u dit terugsturen volgens de normale retourprocedure. Zodra wij het teruggestuurde product ontvangen in goede staat, storten wij het totaal betaalde bedrag (incl. verzendingskosten) terug of wij bezorgen u alsnog het juiste product, indien dit nog op voorraad is.

Hoe meld ik een klacht?

U kan alle klachten melden aan onze klantendienst via ons contactformulier. Wij doen ons uiterste best al uw vragen binnen de 24 uur te beantwoorden.