welkom

op de ontdekkingsreis van kleur!

follow our awesomeness
  • Geen producten in je winkelmand.
sidearea-image sidearea-image
naar boven

Haaaa, de zomer! Terrasjes doen, cocktails of mocktails uittesten, uitstapjes in eigen land à volonté, op avontuur trekken in het buitenland … Maar ook weleens: hoge temperaturen die je slaapkamer binnensluipen, er blijven hangen en je wakker houden – minder aangenaam! Hoe zorg je voor een goede nachtrust in de zomer?

Respecteer je slaapritme

In de zomer kan het extra verleidelijk zijn om extra lang wakker te blijven. De dagen zijn dan ook langer en er is altijd en overal wel iets te doen. Als je goede nachtrust belangrijk vindt, doe je er goed aan om niet al te veel af te wijken van je slaapritme. Of dat toch te proberen … (moeilijk, we know!). Vermijd ook, net als in de winter, fel licht en schermen een uur voor het slapengaan.

Controleer die kamertemperatuur

Dat de temperatuur van je slaapkamer een grote invloed heeft op hoe goed je slaapt, weten we allemaal uit ervaring, toch? Tussen 16°C en 21°C blijkt de beste temperatuur te zijn om in te slapen, of dus zo’n 18°C. Verduister je slaapkamer overdag om de warme zonnestralen zo goed mogelijk buiten te houden. Koelt het ’s avonds af en is er wat wind? Verlucht je slaapkamer eens goed om de meeste warmte te verdrijven en zo beter te kunnen slapen. Dank je, wind!

 

 

 

Donsdeken nodig? Oké, maar kies wel het juiste

Wil je ook in de zomer slapen met een donsdeken? Geen probleem, maar zorg er wel voor dat jouw dons voldoende ademt. Vergeet het ook niet te wassen, minstens één keer per seizoen.

Hou je lakens fris

Fris gewassen lakens zijn niet alleen hygiënischer, maar ook comfortabeler om in te slapen. In ‘warme’ lakens zal je wellicht minder snel slaap vatten. In de zomer zweet je wellicht nog wat meer terwijl je slaapt, dus zorg zeker voor een wekelijks wasje (blog: lakens wassen: zo doe je het!) van je bedlinnen. Welk materiaal kies je best? Katoen! Satijn, zijde en polyester voelen wel fris aan, maar het zijn minder ademende materialen, terwijl katoen wél goed ademt en voor betere ventilatie en dus betere nachtrust zorgt. Psssst, in de BeauNoir-collectie vind je enkel  100% katoenen bedlinnen.

Eet en drink gezond

Ijsjes, alcohol, frisdrankjes, barbecues met héél véél vlees … Allemaal heel erg lekker, maar niet persé gezond. Probeer het wat gezond te houden om te kunnen genieten van die oh zo noodzakelijke goede nachtrust. Je eet ook best twee à drie uur voor je gaat slapen niets meer om alvast je metabolisme tot rust te brengen.